PILVO RIEBALAI: PRAKTIŠKI BŪDAI KAIP JŲ ATSIKRATYTI

PILVO RIEBALAI: PRAKTIŠKI BŪDAI KAIP JŲ ATSIKRATYTI

Pilvo riebalai – dar kitaip vadinami visceraliniais arba vidiniais riebalais – randasi pilvo ertmėje. Pilvo riebalai tikrai nepuošia. Visgi, dar svarbiau yra tai, jog per didelis visceralinių riebalų kiekis yra žalingas sveikatai – tai siejama su aukštesne 2 tipo diabeto rizika, atsparumu insulinui, širdies ligomis ir netgi tam tikromis vėžio rūšimis (1, 2, 3). Gera žinia ta, jog šiame straipsnyje pateiksiu praktiškų ir moksliškai pagrįstų būdų kaip padaryti, kad pilvo riebalai nebebūtu problema jūsų gyvenime. Bet prieš tai – trumpai paaiškinsiu kas yra pilvo riebalai ir kodėl jie žalingi tavo sveikatai. Perskaitę straipsnį sužinosite, kodėl pilvo riebalai yra žalingi ir kaip jų efektyviai atsikratyti.


PILVO (VISCERALINIAI) RIEBALAI – KAS TAI?

Visceraliniai pilvo riebalai apgaubia pilvo ertmėje esančius vidaus organus. Kalbant konkrečiai apie tave, labai sunku spręsti kiek pilvo riebalų turi. Visgi, atsikišęs pilvas ir platus liemuo – tai 2 pagrindiniai per didelio pilvo riebalų kiekio ženklai. Per didelis pilvo riebalų kiekis yra rimta sveikatos problema. Moksliniai tyrimai įrodė, jog perteklinis visceralinių riebalų kiekis yra susijęs su aukštesne 2 tipo diabeto, atsparumo insulinui, širdies ligų ir net tam tikrų vėžio formų rizika (1, 2, 3). Pilvo riebalai taipogi padidina uždegiminių hormonų, tokių kaip IL-6, IL-1β, PAI-I ir TNF-α kiekį. Aukšti šių hormonų lygiai susiję su tomis pačiomis, aukščiau išvardintomis sveikatos problemomis (4, 5). Reziumė: pilvo riebalai apgaubia vidaus organus ir randasi pilvo ertmėje. Per didelis pilvo riebalų kiekis – tai sveikatos problema, susijusi su įvairių lėtinių ligų rizika.


KODĖL PILVO RIEBALAI YRA ŽALINGI SVEIKATAI?

Viena iš pagrindinių riebalų ląstelių funkcijų – tai perteklinės energijos kaupimas. Visgi, riebalų ląstelės atlieka kur kas daugiau funkcijų: jos taip pat gamina hormonus ir uždegimines medžiagas. Visceralinės riebalų ląstelės yra ypač aktyvios ir pagamina dar daugiau uždegiminių hormonų, tokių kaip IL-6, IL-1β, PAI-1 ir TNF-α (4, 5). Pilvo riebalai gali sukelti ilgai išliekantį uždegimą bei padidinti įvairių lėtinių ligų riziką (6, 7, 8, 9). Paprastas pavyzdys – širdies ligos. Ilgai trunkantys uždegiminiai procesai gali sudaryti aterosklerozines plokšteles, kurios yra vienas iš pagrindinių širdies ligų faktorių. Aterosklerozinės plokštelės – tai cholesterolio ir kitų medžiagų kombinacija. Su laiku šios plokštelės tik didėja ir galiausiai gali sutrūkti. Kuomet šios plokštelės sutrūksta, kraujas arterijose sutirštėja ir dalinai arba visiškai sustabdo kraujo tekėjimą. Toks kraujo sutirštėjimas širdies vainikinėse arterijose gali sustabdyti deguonies tiekimą širdžiai bei tokiu būdu sukelti širdies smūgį (10). Be to, pilvo riebalai gali atlaisvinti uždegiminius hormonus bei laisvąsias riebalų rūgštis, kurios „keliauja“ vartų vena į kepenis. Tai gali sukelti riebalų kaupimąsi kepenyse ir potencialiai privesti prie atsparumo insulinui bei 2 tipo diabeto (11, 12). Reziumė: pilvo riebalai skatina ilgai išliekantį uždegimą, kuris gali padidinti lėtinių ligų riziką.

Pilvo riebalai


DARYK DAUGIAU KARDIO

Aerobinė fizinė veikla arba paprasčiau kardio – puikus būdas „nusimesti“ pilvo riebalus. Moksliniai tyrimai įrodo, jog aerobinė fizinė veikla gali padėti sudeginti pilvo riebalus, net nekeičiant mitybos įpročių (18, 19, 20, 21). 15 mokslinių tyrimų, kuriuose dalyvavo 852 žmonės, analizė patvirtino, jog vidutinio ir aukšto intensyvumo kardio veikla efektyviausiai degina pilvo riebalus net be pasikeitimų mityboje (21). Taigi, norėdami atsikratyti nereikalingų pilvo riebalų, žymiai geresnį efektą pasieksite ne tik teisingai maitindamiesi, bet ir reguliariai sportuodami. Štai paprasti aerobinės veiklos-kardio pavyzdžiai norintiems pradėti: Bėgimas Dviračio minimas Greitas ėjimas Plaukimas Reziumė: kardio veikla yra ypač efektyvi mažinant pilvo riebalus. Jeigu nori kad efektyviai degtu pilvo riebalai, suderink kardio su tinkama mityba.

Leave a Reply

Close Menu