SVEIKI PUSRYČIAI – KODĖL JUOS REIKIA VALGYTI?

SVEIKI PUSRYČIAI – KODĖL JUOS REIKIA VALGYTI?

Sveiki pusryčiai - braškių kokteilis

Sveiki pusryčiai padeda kontroliuoti alkį ir išvengti persivalgymo

Daugelis mokslinių tyrimų įrodė, kad žmonės, kurie nevalgo sveikų pusryčių, turi didesnę tikimybę priaugti antsvorio arba nutukti. Taip atsitinka todėl, kad praleidus pusryčius nebekontroliuojamas alkis, kuris iššaukia persivalgymą bet kuriuo paros metu, o dažniausiai vakare. Todėl sveiki pusryčiai yra labai svarbūs mūsų gyvenime.

Valgomas saldus ir daug riebalų turintis maistas nuo kurio labai greitai auga papildomi kilogramai. Dar blogiau, jei pusryčių nevalgo tėvai, tai pusryčių nevalgys ir vaikai. Sveiki pusryčiai ir jų nevalgymas turi įtakos dėl nutukimo.

Sveiki pusryčiai sumažiną tikimybę susirgti depresiją, lengvina depresijos simptomus ir mažina emocinį valgymą.

Sveiki pusryčiai - sumažiną tikimybę susirgti depresiją.

Sveiki pusryčiai taipat turi įtakos psichologinei būseni. Žmonės nevalgantys pusryčių turi ryškesnius depresijos simptomus ir yra emociniai valgytojai, t.y. valgo ne dėl alkio, o dėl nekontroliuojamų emocijų. Kodėl taip atsitinka?

Žmogus visą naktį badavo, o badas organizmui sukelia stresą, kurio metu išsiskiria streso hormonai. Vienas iš jų – kortizolis. Kortizolio kiekis kraujyje aukščiausias ryte. Kortizolį sumažina gliukozė, todėl jei praleisi pusryčius arba pusryčiams valgysi tik baltymus su daržovėmis nesumažinsi kortizolio kiekio, vadinasi ir streso.

Sveiki pusryčiai, kuriuose yra angliavandenių, kortizolio kiekį, vadinasi ir stresą. Rinkis sudėtinius angliavandenius: košes, duoną, trapučius. Sudėtinius angliavandenius derink su baltymais. Sotumo jausmas išliks ilgesnį laiką. Venk cukraus!

Mitas: kad negalima valgyti angliavandenių kartu su baltymais, nes tai sukelia rūgimą ar pūvimą skrandyje.

Atsakymas: nei rūgimas, nei pūvimas neįmanomas skrandyje, nes skrandžio pH yra labai žemas, todėl ten negyvena bakterijos, kurios sukelia rūgimą ar pūvimą.

Sveiki pusryčiai greitina medžiagų apykaitą, padeda išvengti vidurių užkietėjimo ir akmenų susidarymo tulžės pūslėje.

Po nakties miego, tulžies pūslėje susikaupia tulžis, nes naktį nevalgei ir ji neišsituštino. Jei nevalgysi pusryčių turėsi tulžies sąstovį, ko pasekoje gali susiformuoti akmenys. Sveiki pusryčiai taipat padeda išsiskiriti tulžims ir virškinimo fermentams, kurie aktyvina žarnų peristaltiką, vadinasi, ir maisto slinkimą žarnomis.

Vidutiniškai 30 minučių po pusryčių eisi į tualetą. Žmonės, kurie nevalgo pusryčių dažnai skundžiasi chronišku vidurių užkietėjimu.

Jei gersi per pusryčius kavą, pagreitinsi savo medžiagų apykaitą ir išvengsi akmenų susidarymo tulžies puslėje. Kava paskatina tulžies išsiskyrimą.

Praktika rodo, kad nevalgantys pusryčių ilgą laiką, nebeturi tulžies pūslės, nes joje susikaupia akmenų, ko pasekoje tenka pašalinti organą.

Leave a Reply

Close Menu